سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
guitarbax مرجعی برای دانلود موزیک و آکورد گیتار




این روز ها سران سابق اینفینیتی مشغول دادگاه خود را اکتیویژن هستند و شاید به همین دلیل برنامه کنفرانسی در همایش E3 امسال ندارند، هر چند Jason West  و Vince Zampella بعد از خروج خود از ایفینیتی وارد خیلی سریع یک استدیوی دیگر ایجاد کردند و خیلی  سریعتر از انچه همه متوجه شوند اکثر کارمندان سابق و تاثیر گذار در اینفیتی به آنها ملحق شد و اکیتیویژن را با بازی زیبا تنها گذاشتند ( هر چند اکتیویژن با همکاری دو استدیوی دیگر توانست گلیم بازی ندای وظیفه جنگاوری نوین را از اب بیرون بکشد). دراین بین سرای EA خیلی سریع به این دو بازیساز خلاق چراغ سبز نشان دادن و با سپردن سرمایه ای هنگفت انها را به زیر شاخه های خود در اوردند تا در اینده ای نزدیک نبرد سختی بین EA و اکتیویژن در بازی های تیر اندازی اول شخص شکل بگیرد .

EA سبک های مسابقه ای ماشین و ورزشی را در اختیار داد و به دنبال دنیای بزرگ و پر سود تیر اندازی اول شخص است و با سرمایه ای که بر روی استدیوی هایی مثل دایس و رسپاوون کرده است به خوبی مشخص است که برنامه ای ویژه برای آینده دارد . در این بین نیز اکتیویژن در فرصتی ویژه یکی از محبوب تترین استدیوها را به سمت خود جذب کرده است . انها قراردادی ویژه با بانجی سازنده یکی از بهترین بازیهای تیر اندازی اول شخص در نسل 6 و 7  ( سری بازی های هیلو ) بسته اند .

در این بین دادگاه های دعاوی بین Jason West و Vince Zampella و سران اکتیویژن نیز باعث شده است که سران این دو کمپانی بزرگ باز چشم در چشم هم شوند . در این بین نیز فرصتی برای خبرنگاران و سایت های خبری به وجود امده است تا به سراغ این دو مرد افسانه ای سری بازیهیا ندای وظیفه بروند .

با هم مصاحبه ای را که سایت گیم اینفورمر با این  افراد و کیل مدافع انها انجام داده است می خوانیم :

 

-چرا ماجرا را از اول برای ما توضیح نمی دهید . منظورم زمانی است که اختلاف ها شروع و نمایان شد . نیاز به جزئیات دقیق نیست فقط مشخص کنید که چه اتفاقی افتاد :

Jason West : برای خود من هم دقیقا روشن نیست که اکتیویژن به دنبال چه چیزی است . انها میلیارد ها دلار درآمد دارند اما همچنان در مورد دارایی های ما ادعا مالکیت دارند و از EA نیز غرامت می خواهند . ( اکتیویژن در واقع EA را متهم کرده است که این دو نفر را با وعده پول اغوا کرده است !)
Vince Zampella : آنها ادعا دارند که بازی MW3 خیلی بهتر می بایست می شد و سود 700 میلیون دلاری بیشتری را برای اکتیویژن بدست می آورد و این کاهش فروش به خاطر خروج ما است و از ما می خواهند که این افت فروش را با پرداخت غرامت جبران کنیم !
Jason West : خیلی جالب است انها مارا اخراج کرده اند و در حقیقت ما از انجام کار یا خدمات به انها معاف هستیم اما باز باید این خسارت را ما بدهیم ؟!

Robert Schwartz وکیل مدافع : این افراد با تجربه هستند و فکر نکنم کار انها به دادگاه بکشد و حتی صندلی های دادگاه را هم ببینند .اما با این حال مسئولین می خواهند با تجریه و تحلیل و میران فروش بازیهای قدیمی و گذشته به این نتیجه برسند که اگر این دو نفر به همراه دیگر اعضا که 40 نفر می شوند در آن برحه زمانی از کار اخراج نمی شدند و یا استعفا نمی دادن آیا بازی Modern Warfare 3 فروش و کیفیت بهتری داشت . در واقع طبق پیش بینی آنها این بازی باید فروشی معادل 2?8 الی 3?3 میلیارد دلار داشته باشد .

Tom Tippl از سران اکتیویژن : آنها اگر در کار خود می بودند این بازی باید فروشی تا این حد می داشت اما آنها با ترک کار خود و انجام کارهایی که باعث اخراجشان شود ضربه بزرگی به ما زدند . در واقع فروش Modern Warfare 3 کمتر از حد انتظار ما بود و این به خاطر این است که این افراد به تعهدات خود عمل نکردند . همچنین انها باعث ضربه مالی بزرگی به استدیوی Sledgehammer شدند چرا که انها به دنبال ساخت یک نسخه دیگر از بازی های ندای وظیفه با نام Fog of War بودند و این افراد با ترک کردن محل کارشان باعث شدند که انها نتوانند به دنبال ساخت بازی خود باشند و مجبور شدند جای خالی این افراد را در اینفینیتی وارد پر کنند .

اما در این پرونده خسارت دیگری هم اورده شده است :در ابتدا گفته شد که این دو نفر بدون دلیل از کار اخراج شده اند در حالی که سران اکتیویژن ادعای دیگری دارند . انها می گویند که این دو نفر زمانی که در حال کار برای ما بودن با سران EA رابطه ای پنهانی داشته اند و EA در سدد اغوای انها و ایجاد سازی یک استدیوی رقیب بوده است .

 

West : خود این سران ما را اخراج کردند . من هیچ وقت ان زمان را فراموش نمی کنم
Zampella : ما با تجربه هستیم و هیچ وقت چنین کاری نمی کنیم .
West با خنده می گوید : من گفته ام به من 100 میلیون دلار ندهید! من را اخراج کنید !! خیلی جالب است .

آیا شما یک قرارداد کاری ویژه با اکتیویژن امضا کرده اید ؟

West : بله و طبق آن قرار داد ما می توانیم بعد از اتمام ساخت MW2 یک بازی آزاد را بسازیم .آما ظاهرا انها این را فراموش کرده اند .

آنها ادعا دارند که EA به دنبال جذب شما بوده است .همه افرادی که بازی های موفق می سازند توسط کمپانی های بزرگ دنبال می شوند . این که ایرادی ندارد ؟

West : بله درست است .اما آنها می خواهند خلاف این را در دادگاه ثابت کنند .
Zampella : اکتیویزن قبلا مشابه این کار قبلا با سران Sledgehammer انجام داده است ( اکتیویژن در سال 2009 Glen Schofield و Michael Condrey سازندگان ارشد بازی Dead Space که توسط EA اخراج شده بودند را استخدام کرده است .)

West: آنها فکر می کنند که بازهای رایانه ای مانند بانک یا بازار بورس است .

خوب آیا بعد از MW2 شما توانستید بازی دلخواه خود را آزادانه بسازید ؟

West: خوب آنها قراردادی را امضا کرده اند که این را گفته است !

Schwartz وکیل مدافع : نه هر بازی . در واقع انها می توانستند هر بازی را بسازند اما باید اکتیویژن آن را تایید می کرد .در واقع انها مجبور نبودند که حنما جنگاوری نوین بسازند. مختار بودند هر چیزی را که دوست دارند بسازند اما با تایید اکتیویژن .

 

خوب چرا جذب EA شدند ؟

Schwartz وکیل مدافع : پول بیشتر ، قرار داد بهتر . مالکیت نام بازی پاداش و امتیاز بالاتر و …

چه چیزی باعث این اختلاف و جدایی شد ؟

Schwartz وکیل مدافع : آنها به دنبال یک مذاکره و قرارداد جدید و جدی با اکتیویژن بودند و در بین انها Harold Brown به عنوان مدیر بخش سرگرمی هالیوود هم حضور داشت . همچنین انها اجازه داشتند که یک بازی آزاد نیز بسازند. درهمین زمان نیز در حال ساخت MW3 بودند در سال 2010 تقریبا 1 ماه قبل از اخراجشان .

مذاکرات انجام شد و توافق ها صورت گرفت . اکتیویژن اعلام کرد که اگر بازی انها از سایت Metacritic ( سایت که میانگین همه امتیازات بازیها را منتشر می کند و تقریبا معتبر ترین سایت امتیاز دهی به بازی ها است ) امتیاز بالای 90 بگیرد پاداشی بزرگ به انها خواهد داد ،همچین اعلام شد که در پایان و بعد از ساخت نسخه سوم بازی اکتیویژن انها را یک کمپانی مستقل اعلام کند و انها ازادانه برای خود بازی بسازند .حال اکتیویژن می گوید که افراد اینفنیتی وارد انها را دور زده اند وقبل از اتمام بازی با کمپانی های دیگر وارد مذاکره شده اند . ( منظور EA است ).

 

الان سه روز است که وکیل های هر دو طرف در حال مذاکره با یکدیگر هستند و گویا هیچ توافقی بین انها حاصل نشده است و هیچ کدام از طرفین از مواضع خود کوتاه نمی آیند .

 

می شود کمی در باره پروژه ­Icebreaker توضیح بدهید . این چه نوع پروژه ای بود ؟

Schwartz : شما عاشق آن خواهید شد . در سال 2009 قبل از E3 و نمایش بزرگ MW2 اتفاق افتاد . ایا شما وکیل بزرگ اکتیویژن George Rose را می شناسید؟ او در یکی از ان روز ها وارد دفتر Thomas Fenady ( مدیر بخش IT اکتیویژن ) شد . او خیلی مستقیم به توماس گفت : این دستور از طرف مدیر ارشد اکتیویژن بلیزارد Bobby Kotick آمده است . شما آیا Jason و Vince رو می شناسید؟ بالا دستی ها از این دو نفر خسته شده اند و می خواهند از شر آنها خلاص شوند . می خواهند که این دو نفر اخراج شوند . شما باید به کامپیوتر های انها نفوذ کنید و هرچه اطلاعات با ارزش دارند را کپی کنید . اطلاعاتی که باعث اخراج انها بشود .( Thomas Fenady در این مورد شهادت داده است .)
بنابراین Fenady خیلی شوکه وارد دفتر رئیسش می شود و موضوع را با او در میان می گذارد . رئیس او به Fenady می گوید که از این  ماجرا دوری کن چرا که ممکن است عاقبت خوبی نداشته باشد اما George Rose همان زمان به دفتر آنجا باز می گردد و به هر دوی انها می گوید : این دستور از طرف Bobby Kotick آمده است . اگر شما ان را انجام دهید مورد حمایت Bobby  قرار خواهید گرفت . اما حواستان باشد اولویت اول این است که گرفتار نشوید .
حمله به سرور های اینفینیتی وارد اغاز می شود اما وجود فایروال های قوی و چند لایه در سرور های Microsoft Exchange مانع پیشروی های آنها می شود .تا جایی که انها نامه ای به مایکروسافت ارسال می کنند با این مضمون : ما نیاز داریم که وارد سرور های Microsoft Exchange یکی از شرکت خود شویم و ایمیل های انها را مظاهده کنیم ایا راهی برای دور زدن پسورد ها وجود داد .
مایکروسافت در جواب می گوید که این کار درستی نیست و فقط با اجازه رسمی دادگاه امکان پذیر است .

خوب بعد چه اتفاقی افتاد ؟

انها به دنبال یک گروه هکر مستقل بودند با نام اینکه این فقط یک تست امنیتی ساده است با عنوان InGuardians . این گروه مستقل از انها خواست تا دسترسی کاملی به کامپیوتر های Jason و Vince داشته باشند و همچنین توافق نامه ای بین انها برقرار شد که هیچ گونه شکایتی از طرف اکتیویژن صورت نگیرد و هیچ کدام از هکر ها خطر زندانی شدن نداشته باشند .انها برای اینکار یک وسیله شبیه ساز و کپی کننده اطلاعات ایجاد کردند و از اکتیویژن خواستند که Jason و Vince را از دفتر به بهانه ای خارج کنند تا بتوانند به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کنند.
به این صورت انها اطلاعات خود را بدست اورده اند . ای موضوع زمانی جالب تر می شود که دقیقا 14 ماه تا قبل اخراج آنها و دقیقا در زمان انتشار World at War بعضی از سران اکتیویژن مانند Dave Stohl ( مدیر بخش استدیوی های بین المللی و سخنگوی اکتیویژن ) و Mike Griffith (رئیس بخش انتشار اکتیویژن ) صحبت هایی راجع به اخراج Jason و Vince انجام داده اند .

در بین این صحبت ها جمله هایی مانند :

اگر ما انها را بیرون کنیم چه اتفاقی برای بازی خواهد افتاد ؟

بهتر است این 14 ماه هم صبر کنیم ؟!

و غیره انجام شده است .

ادامه دارد




موضوع مطلب :


چهارشنبه 91 خرداد 10 :: 10:53 صبح ::  نویسنده : pouria